niedziela, 8 listopada 2015

Maślane bułeczki - proste, szybkie, smaczne - "Bez cukru, poproszę"





Maślane bułeczki upiekłam za namową innych blogerek. Co jakiś czas organizują „Wypiekanie na śniadanie”, ale dopiero w tym tygodniu znalazłam na tyle dużo czasu, żeby zmierzyć się z wyzwaniem.
Uwielbiam piec ciasto drożdżowe. To dla mnie kwintesencja „domowego ogniska”. Myślałam jednak, że delikatne i maślane bułki są skomplikowane w przygotowaniu i wymagają dużej uwagi. Myliłam się. To jedno z łatwiejszych wypieków, z jakimi miałam ostatnio do czynienia. Wymagają czasu, ciepła i miłości. Podczas wyrabiania ciasta, również nieco siły, ale to praca bardzo przyjemna.

Dziewczyny upiekły z przepisu 11 bułeczek. Ja zrobiłam ich nieco mnie. Były jednak wielkie, akurat na obfite śniadanie.




Maślane bułeczki z kruszonką


czas przygotowania: 25 minut + 2 godziny wyrastania + 25 minut pieczenia



Bułeczki:

  • 600 g mąki pszennej 
  • 20 g świeżych drożdży (lub 1 łyżeczka suszonych instant)
  • 40 g cukru
  • 50 g masła
  • 1 jajko
  • 240 ml mleka
  • 1 łyżeczka esencji waniliowej



Kruszonka:

  • 50 g miękkiego masła
  • 50 g mąki
  • 50 g drobnego cukru
  • 2 łyżki płatków migdałów, pokruszonych

Do posmarowania: jajko roztrzepane z 1 łyżką wody

Zrobić zaczyn:

Wymieszać drożdże z odrobiną cukru i mleka, odstawić do rośnięcia na kilka minut.

Mleko lekko podgrzać, wymieszać z masłem, cukrem i solą. Kiedy lekko przestygnie, połączyć z jajkiem. Dodać mąkę wymieszaną z zaczynem.

Wyrobić gładkie ciasto. Pozostawić przykryte w temperaturze pokojowej na 1-1,5 h aż podwoi swoją objętość.



Z ciasta formować małe okrągłe bułeczki o średnicy ok. 3-4 cm, układać je w okrągłej formie wyłożonej papierem do pieczenia, zostawiając między nimi ok. 2 cm odstępy. Przykryć wilgotną ściereczką, odstawić do wyrastania na 30-40 minut.

Zrobić kruszonkę: wszystkie składniki połączyć w miseczce do konsystencji grudek.
Wyrośnięte bułeczki posmarować jajkiem, posypać kruszonką.



Piekarnik nagrzać do 200 st C.

Wstawić bułeczki i piec 15-20 minut, do zrumienienia.



Zdjęcie pochodzi ze strony http://pracowniawypiekow.pl/ 





Mam nadzieję, że upieczecie swoje bułeczki. Jestem pewna, że nie zawiedziecie się.


Razem ze mną piekły:
Agnieszka - Szybko, tanio, smacznie
Agulinka - Maryna w kuchni
Agnieszka - Rustykalna kuchnia
Alina - Ala piecze i gotuje
Aneta - Piekielna kuchnia Anety
Angelika - Życie zaczyna się w kuchni
Asia - Sama słodycz i szczypta chili 
Asa - 6niebo 
Beata - Ciasteczkowy potwór
Bernadetta - Prawo do gotowania z pasją 
Bożena - Moje domowe kucharzenie
Coś słodkiego - Pycha ciasta 
Edyta - Pasja smaku 
Ela - na FB
Ewa - Ewa w kuchni 
Ewa - na FB 
Iza - Smaczna Pyza
Jola - Smak mojego domu
Kasia - Mia cucina 
Małgosia - Smaki Alzacji i nie tylko
Marzena - Kulinarne szaleństwa Maniusi
Małgosia - na FB 
Olga - Cukry proste
Piekę bo lubię - zdjęcie na FB
Wiosenka - Eksplozja smaku

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękujemy za podzielenie się z nami swoimi spostrzeżeniami, sugestiami i innymi wyrazami obecności na blogu.
Dziękujemy

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...