piątek, 23 marca 2012

Marokańska zupa soczewicowa z cynamonem

Znowu wyruszyłam na łowy, na White Plate i tak przytarmosiłam do mojej kuchni Marokońską zupę z soczewicy z cynamonem.
Już to połączenie smakowe zrobiła na mnie piorunujące wrażenie.
Nie miałam więc co gdybać, tylko wyciągnąć dawno zapomnianą soczewicę, która już nawet brała udział w pieczeniu babeczek kruchych i wyczarowałam...



1 średniej wielkości cebula
3 łyżki oliwy z oliwek
1 ząbek czosnku
1 łyżeczka cynamonu
1/2 łyżeczki utłuczonego kminu indyjskiego (nie kminku)
1/2 łyżeczki mielonej kolendry
200 g pomidorow z puszki (ja miałam Podravki)
100 g czerwonej soczewicy
1 litr wywaru warzywnego, drobiowego lub wody
sól i pieprz do smaku

Soczewice podgotowałam osobno.
W drugim garnku podsmażyłam cebulę. Po paru minutach dodałam przyprawy - wszystkie. Dokładnie mieszając z 3 minuty wydobyłam ich smak po czym wlałam pomidory z puszki, wrzuciłam podgotowaną soczewice i dodałam wywaru warzywnego - tym razem z kostki...
Gotowałam wszystko do całkowitego zmięknięcia soczewicy, pod koniec doprawiając wszystko do smaku.

Nas zupa powaliła na kolana...
Kogoś jeszcze urzeknie?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękujemy za podzielenie się z nami swoimi spostrzeżeniami, sugestiami i innymi wyrazami obecności na blogu.
Dziękujemy

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...