niedziela, 1 czerwca 2014

Pieczarkowa

Dzisiejszy wpis dotyczy zwykłej, niezwykłej zupy pieczarkowej. Nie wiem dokładnie z jakiego programu pochodzi przepis, ale natknęłam się niedawno na moje notatki dotyczące zupy pieczarkowej, zrobionej z pieczonych, z rozmarynem pieczarek. Oczywiście, rzucając się w stronę "spiżarni" odkryłam ledwo garść pieczarek, ale również cały słoik grzybów firmy Łabimex, więc przepis jest zmodyfikowany ;) można powiedzieć " lekko", ale daje całkiem smaczny posiłek.


  • 8 dużych pieczarek
  • 2 siekane cebule
  • 3 ząbki czosnku
  • 2 łyżki oliwy
  • kostka bulionowa + 1l wody- ja dałam 1 l bulionu warzywnego
  • 100 g ryżu
  • kilka łodyżek tymianku
  • słoik pieczarek naturalnych Łabimex
  • sól, pieprz

Pieczarki solimy, pieprzymy, polewamy łyżką oliwy, posypujemy łyżeczką tymianku i pieczemy ok 15 min w 180 st C
Gotujemy ryż.
Cebule karmelizujemy, pod koniec dodajemy posiekany czosnek. Wszystko zalewamy bulionem, gotujemy ok 10 min. 
Dodajemy pieczarki z zalewy, ryż oraz upieczone pieczarki. Po ok 10 min wszystko miksujemy.
Doprawiamy solą i pieprzem, posypujemy pozostałym tymiankiem. (ewentualnie innym ziołem - tutaj babka lancetowata)

Podajemy z grzankami czosnkowymi.





Do przepisu użyłam pieczarek w naturalnej zalewie. Ja miałam krojone, ale firma oferuje również wersję pieczarek całych, w różnych pojemnościach, w słoikach, puszkach czy workach foliowych, wychodząc na przeciw zapotrzebowaniom klientów.
Dla mnie jest to strzał w dziesiątkę. Moja zupa, dzięki tym pieczarkom zyskała na lekkości i delikatności. Pieczarki mają wyśmienity smak.

Firma pisze o nich:

Pieczarki sterylizowane-naturalne w lekko słonej zalewie, całe lub krojone. Doskonałe jako składnik wielu potraw - zup, sosów, zapiekanek, pizzy itp.
Produkowane ze świeżych pieczarek pochodzących z bazy surowcowej firmy Łabimex, od stałych i sprawdzonych producentów będących pod stała kontrolą naszych służb surowcowych.
Kilka asortymentów zróżnicowanych formą rozdrobnienia i wielkością opakowania zaspokoją z pewnością oczekiwania różnych odbiorców tego rodzaju produktu.



Jak dla mnie to strzał w dziesiątkę szczególnie, gdy liczy się czas, którego nie chce się poświęcić kosztem jakości przygotowanego dania.

1 komentarz:

Dziękujemy za podzielenie się z nami swoimi spostrzeżeniami, sugestiami i innymi wyrazami obecności na blogu.
Dziękujemy

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...