poniedziałek, 29 kwietnia 2013

Rolada biszkoptowa z czarną porzeczką i bita śmietaną

Rolady zawsze się bałam. Wydawało mi się, że musi być strasznie trudna w przygotowaniu, a już na pewno nie na moje możliwości techniczne, sprzętowe.
Odkładałam więc tworzenie kolejnych aż...wyciągnęłam słoik czarnych porzeczek, małe opakowanie śmietany kremówki i wpadłam na pomysł dołożenia do tego ciasta biszkoptowego.
Z podanych składników byłby fajny tort, ale śmietany miałam zdecydowanie za mało. Muffinki i inne nie pasowały do całokształtu więc postanowiłam zmierzyć się z roladą biszkoptową :)

Powiem tylko jedna, żałuję, że nie spróbowałam wcześniej, bo ciasto jest pyszne, łatwe, niedrogie i do tego świetnie wygląda.
Doprawdy, da się je upiec w nawet najbardziej archaicznych piekarnikach :)


Ciasto biszkoptowe:

5 jajek5 łyżek cukru1 cukier waniliowy5 łyżek mąki (4 pszennej i 1 ziemniaczanej)1 łyżeczka proszku do pieczenia1 opakowanie cukru waniliowego (16 g)


Białka ubić na sztywną pianę.Żółtka z cukrem i cukrem waniliowym utrzeć na biały puch - około 10 min.Mąkę przesiać i na dużych obrotach połączyć z masą z żółtek.Do tego wmieszać delikatnie przesianą i połączoną z proszkiem do pieczenia mąkę.

Blachę o boku 28 - 34 cm wyłożyć papierem do pieczenia, wylać masę biszkoptową, wyrównać. Piec około 10 minut w temperaturze 190ºC. 
Ściereczkę namoczyć i przełożyć na nią upieczony biszkopt papierem do góry. Szybko go usunąć z ciasta po czym całość delikatnie zawinąć i w takim rulonie studzić.



Kremówkę ubić bardzo dokładnie.
Przygotować dżem, w naszym wypadku był to samodzielnie robiony poprzedniego lata, dżem z czarnej porzeczki.

Roladę powoli odwinąć ze ściereczki. Położyć na folię spożywczą.
Na ciasto nałożyć dżem, następnie bitą śmietaną i wszystko delikatnie zwinąć umieszczając łączenie ciasta pod spodem.
Z filii uformować cukierek. Włożyć roladę na kilka minut do lodówki dla trzymania formy.

W tym czasie w łaźni wodnej (w miseczce położonej na garnku z gotującą się wodą) roztopić jedną czekoladę.
Dodać do niej ćwierć kostki masła.
Powstałą masą oblać roladę.
Udekorować.


Wypiek jest fantastyczny!
Polecamy.

4 komentarze:

  1. Gosiu, ale mi apetytu narobiłaś :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Grażynko :)
      To miło, że tak do mnie wpadasz i w ogóle :)

      Roladę polecam z czystym sumieniem

      Usuń

Dziękujemy za podzielenie się z nami swoimi spostrzeżeniami, sugestiami i innymi wyrazami obecności na blogu.
Dziękujemy

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...