środa, 24 października 2012

Najprostszy chleb.

Miałam maszynę do pieczenia chleba. W sumie powinnam napisać, że mam ale...kiedyś stwierdziłam iż brudna jest i detergentem traktując zmyłam instrukcję obsługi, nie posiadając wersji papierowej i...kompletnie nie wiem jaki numer odpowiedzialny jest za co...
Ot...tak mi się porobiło z główką ;)

Dlatego od dawna zazdrościłam wszystkim piekącym chleb domowy, postanawiając upiec

Najprostszy chleb drożdżowy




Składniki na mały bochenek pieczony w keksówce:
(ja piekłam w formie glinianej)
-3 szklanki mąki pszennej
-2 łyżeczki drożdży instant lub 25 g świerzych 
-półtora łyżeczki soli
-3 łyżki cukru
-4 łyżki miękkiego masła
-1/3 szklanki mąki ziemniaczanej
-1 i 1/8 szklanki letniej wody

Gdy mamy drożdże świeże robimy zaczyn, który wlewamy do mąk.
Gdy używamy drożdży suchych do mąk wsypujemy drożdże, sól i cukier, mieszamy dokładnie. Dodajemy pozostałe składniki zagniatając z nich elastyczne ciasto. Wkładamy do miski , przykrywamy i zostawiamy na godzinę do wyrośnięcia.
Ja wszystko robię z podgrzanej mąki, dzięki czemu proces wyrastania jest szybszy a ciasto wydaje się pulchniejsze.




Gdy ciasto urośnie, przekładamy je do natłuszczonej lub wyłożonej papierem do pieczenia formy, przykrywamy i zostawiamy ponownie do wyrośnięcia.

Chleb wkładamy do piekarnika, nagrzanego do 170 stC na 40-45 minut, po pierwszych 15 minutach pieczenia smarujemy wierzch roztopionym masłem.

1 komentarz:

Dziękujemy za podzielenie się z nami swoimi spostrzeżeniami, sugestiami i innymi wyrazami obecności na blogu.
Dziękujemy

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...