poniedziałek, 2 kwietnia 2012

Proste ciasto z prostymi dodatkami wcale prostotą nie pachnące.

Uwielbiam to ciasto bo jest szybkie, proste i z takimi możliwościami, że tylko wyobraźnia je ogranicza.



Przepis podstawowy:
pół kostki miękkiego masła (125 g)
10 łyżek cukru
3 jajka
szczypta soli
10 łyżek mąki
1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
dowolne owoce - miałam pokrojone w plastry gruszki

Wszystko trzeba połączyć z sobą - ja miksuję i wypiekać w okrągłej, małej tortownicy ok 45 min - do suchego patyka.



Tutaj, po około 30 min pieczenia dałam pierzynkę z kokosa, do stworzenia której użyłam wiórek kokosowych marki Bakal . Sa bardzo dobrej jakości, fantastycznie świeże i bez, wielokrotnie obserwowanego, zapachu zwietrzałego produktu.

Dodałam do 3, ubitych z 4 łyżkami cukru pudru, białek około szklanki wiórek i położyłam warstwa na placku, który tym razem piekłam w formie kwadratowej.
Po 15 min pieczenia masa stała się słomkowa, co dało fantastycznie miękką w środku, a chrupiąca na zewnątrz, warstwę kokosa, którą jeszcze polałam czekoladą z kąpieli wodnej.

Mniam

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękujemy za podzielenie się z nami swoimi spostrzeżeniami, sugestiami i innymi wyrazami obecności na blogu.
Dziękujemy

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...