niedziela, 6 stycznia 2013

Chocolate Biscuit Cake

Nie raz człowiek ma taka ochotę na zasłodzenie się, że zjadłby wszystko co ma w domu, z cukrem z cukiernicy na czele :) Wówczas z nieocenioną pomocą przychodzą takie "ulepki", jak prezentowany dziś za  blogiem Ophra.com Chocolate Biscuit Cake, czyli mieszanina czekolady, masła, śmietany i ciasteczek...
Czy może być coś pyszniejszego ?


Zmodyfikowałyśmy nasz przepis w lęku przed totalnym zasłodzeniem...


  • 200 g ciastek (my miałyśmy ciastka cynamonowe)
  • 200 g czekolady mlecznej
  • 100 g czekolady gorzkiej
  • 250 g margaryny lub masła - z masłem "ciasto" jest delikatniejsze
  • 200 ml śmietany kremówki
  • garść żurawiny
  • garść posiekanych fig
  • garść rodzynek uprzednio namoczonych



W kąpieli wodnej stopiłam czekolady, wrzucając pod koniec pokrojoną w kostkę margarynę i wlewając śmietanę. Dokładnie wszystko wymieszałam do powstania aksamitnej masy, z której odlałam około szklany czekolady.
W tym czasie Kinga połamała ciastka, przygotowała bakalie.
Wszystko razem wymieszałyśmy i wsadziłyśmy w małą keksówkę wyłożoną folią spożywczą.
Po wyłożeniu wszystkiego wlałam pozostała masę potrząsając formą dla wypełnienia ewentualnych luk.
Chłodziłyśmy deser przez noc w lodówce.


Wykonanie "cista" jest dziecinnie proste, smak powala i na prawdę można przedstawiać tu wariacje pod hasłem różnych ciastek, rodzaju czekolad czy zawartości bakalii. Bardzo przypadło nam do gustu takie mieszanie :)

Polecamy

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękujemy za podzielenie się z nami swoimi spostrzeżeniami, sugestiami i innymi wyrazami obecności na blogu.
Dziękujemy

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...