czwartek, 5 września 2013

Figa z makiem i migdałami

Nie raz wstyd się przyznać, ale niektórych smaków się nie zna. Moim, nieznanym smakiem, były świeże figi. Zawsze dostępne były figi suszone, zapakowane w woreczki, z radością obrabiane przez innych. Całe szczęście jednak, coraz częściej, nawet do małych miejscowości, zaglądają takie wspaniałości. Dodatkowo, gdy są w zachęcających cenach, zapaleńcy, tacy jak ja, nie mogą przejść niewzruszeni.

W związku z posiadaniem, zadałam więc wczoraj na fb zapytanie o przepis na WIELKIE OCH ze świeżych fig. Nie dostałam za dużo inspiracji, choć te niektóre zapewne wykorzystam, więc postanowiłam kombinować sama.

Wykombinowałam ciasto razowe inspirowane ciastem owocowym Moich Wypieków i produktem, jaki miałam okazję próbować na warsztatach kulinarnych w poznańskiej Cucinie - Figa z makiem Eterno



Potrzebne produkty:

  • 100 g masła
  • 80 g cukry trzcinowego
  • 3 jajka
  • 40 ml mleka
  • 170 g mąki
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • szczypta soli
  • pół szklanki mielonego maku
  • 16 g cukru waniliowego
  • ok 5 świeżych fig
  • ok 100  g migdałów w słupkach



Wszystkie produkty powinny być doprowadzone do temperatury pokojowej.

Masło miksujemy do powstania puszystej masy. Do niej dodajemy kolejno: przesianą i zmieszaną z proszkiem do pieczenia i szczyptą soli mąkę, cukier, łyżkę mleka, jajko i część maku, i tak do wykorzystania wszystkich produktów.

Figi tniemy na plastry.

Tortownicę, o średnicy 20 cm smarujemy masłem i wysypujemy tartymi migdałami. Do tak przygotowanej wlewamy ciasto. Na cieśnie układamy pokrojone figi, posypujemy migdałami.

Pieczemy ok 40 min w 180 stC.


 Ciasto jest wspaniale delikatne, wilgotne, odpowiednio słodkie. Dzięki mące razowej zdrowe ;) a przez obecność fig, kuszące :)

Nie jest to, co prawda, moje WIELKIE OCH, ale polecam serdecznie.

4 komentarze:

  1. pyszny pomysł, nie jadłam jeszcze ciasta z figami:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Serdecznie polecam. Szczególnie, że teraz jest sezon na figi i można je kupić na prawdę w atrakcyjnej cenie.

      Usuń
  2. robi ogromne wrazenie. ciasto jak powiedzenie :) nie ma to jak inspirowac sie codziennoscia. brawo!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest wyjątkowe. Bardzo wilgotne, o delikatnym smaku wanilii i maku, z oryginalnym posmakiem fig i ich zachwycającym wyglądem.
      Figa z makiem...Ot, tak smacznie :)

      Usuń

Dziękujemy za podzielenie się z nami swoimi spostrzeżeniami, sugestiami i innymi wyrazami obecności na blogu.
Dziękujemy

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...