piątek, 13 września 2013

Focaccia razowa

Już witałam się z poduszką, już słyszałam delikatnie nadchodzące sny, ale wyskoczyłam z pieleszy i postanowiłam jeszcze napisać "mój" przepis na wspaniałą, razową Focaccię. 
Zapewne dlatego, że niedługo przytulę do serca wspaniałą książkę o kuchni włoskiej, a może i też siedziała mi w sercu, lub po prostu, chciałam być niezastąpioną mamą...
Dziś weszła bowiem Kinga do kuchni i oznajmiła:
- mamo, zrób na kolację facjatę.
Poszperałam więc, poszukałam, produkty wyciągnęłam i...wyszło mi, co następuje.



Produkty

  • około 1.5 szklanki mąki razowej
  • 150 ml ciepłego mleka
  • 15 g drożdży świeżych
  • 1 łyżeczka soli
  • 1 łyżeczka cukru
  • 2 łyżki oliwy z oliwek
  • oliwa z oliwek - do wlewania w dziurki 
  • kilka oliwek
  • oregano tarte
  • rozmaryn
  • pomidory
  • kawałki kiełbasy


 Przygotowanie jest banalnie proste.

Do miski wsypuje produkty. Osobno przygotowuję zaczyn z drożdży, mleka i cukru, który pozostawiam do wyrośnięcia, na około 5 minut.
Gdy drożdże "ruszą" wlewam je do pozostałych składników, mieszam dokładnie drewnianą łyżką, pod koniec wkładając w czynność siłę dłoni :)
Gdy ciasto stanie się elastyczne, rozkładam je na papierze do pieczenia i tak pozostawiam, na około pól godziny, do wyrastania.
Po tym czasie robię dziurki w cieście, wlewam do nich oliwę z oliwek, układam pomidory, pokrojoną wędlinę, posypuję otartym oregano i układam podzielone gałązki rozmarynu.

Piekę około 30 min w 180 stC - do zrumienienia focaaccii.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękujemy za podzielenie się z nami swoimi spostrzeżeniami, sugestiami i innymi wyrazami obecności na blogu.
Dziękujemy

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...