niedziela, 24 listopada 2013

Jabłeczniki z całymi jabłkami, nadziewanymi

Moja mam dała mi  wycinek z jakiejś gazety, żebym upiekła niedzielny placek, właśnie z tych skrawków papieru. Wśród zawijańców, galaretek i innych, znalazłam również Placek z całymi jabłkami.
Niestety nie wiem jaka to była gazeta, ale placek wyszedł wspaniały.
Nie zmodyfikuje więc nic, tylko przepiszę Wam ten przepis...



  •  15 dag masła
  • 3/4 szklanki cukru
  • 1 i 1/4 szklanki maki
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 2 łyżeczki cynamonu
  • 3 jajka
  • 6-8 małych jabłek
  • kilka łyżeczek dżemu
  • rodzynki
  • łyżka masła
Tłuszcz utrzeć z cukrem.
Mąkę wymieszać z proszkiem do pieczenia i cynamonem.
Do masy maślanej dodawać na przemian po jajku i łyżce mąki.
Ciasto nałożyć do małej tortownicy natłuszczonej i wysypanej lub wyłożonej papierem do  pieczenia.

Jabłka obrać, nieco podgotować, wydrążyć ich środek, pozbywając się gniazd nasiennych. 

Na ciasto położyć jabłka, w wydrążenia nałożyć dżemu (ja miałam śliwki w czekoladzie Eterno) i rodzynki.
Wierzch ciasta obłożyć plasterkami masła.

Piec w 180 stC przez 60 min.

Po upieczeniu ciasto można posypać cukrem pudrem.






Smacznego

2 komentarze:

Dziękujemy za podzielenie się z nami swoimi spostrzeżeniami, sugestiami i innymi wyrazami obecności na blogu.
Dziękujemy

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...