piątek, 2 marca 2012

Racuszki z jabłkami

Któż nie jadał w dzieciństwie racuchów. Ja pamiętam te babcine, wielkie, puchate z cukrem i śmietaną. Pewnie robiła je tez moja mama ale jakoś w pamięć mi nie wpadły. Chcąc więc, żeby i Kinga, po latach, wspominała tą pyszność usmażyłam najlepsze z najlepszych...racuchy z jabłkami...
Pyszne, pulchne, lekkie i tak wspaniale roznoszące woń smaczności po okolicy, że aż dziw, że sąsiedzi się nie zbiegli przed drzwi :)



250 g mąki pszennej
4 g drożdży świeżych
1/2 łyżki cukru
250 ml mleka
2 jajka
15 g tłuszczu - ja daję olej
szczypta soli
olej do smażenia
obrane i pokrojone w kostkę 1-2 jabłka

Mąkę przesiać, zrobić w niej małe zagłębienie. Wkruszyć drożdże, dodać 1/2 łyżki cukru i odrobinę mleka, zamieszać raz, po ok 5 minutach drugi raz i pozostawić aż drożdże ruszą.
Jajka ubić z mlekiem, olejem i solą. Wlać mieszaninę do mąki. Całość energicznie wymieszać do uzyskania gęstego, pulchnego ciasta. Dodać jabłka. Pozostawić do wyrośnięcia na ok. 1 godzinę.
Na patelni rozgrzać tłuszcz. Łyżką nabierać porcje ciasta i kłaść je na patelni, odwracając po zrumienieniu.
Odkładać na talerz wyłożony papierowym ręcznikiem, żeby osączyć je z tłuszczu.

Posypane cukrem przywołują wspomnienia a dzieci piszczą z radości


Mam nadzieję, że w kategorii Wegetariańskich Przysmaków konkursu Neoflam, znajda uznanie.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękujemy za podzielenie się z nami swoimi spostrzeżeniami, sugestiami i innymi wyrazami obecności na blogu.
Dziękujemy

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...